Tuesday 26 December 2017

Glidande medelvärde ms access


Jag har en tabellproduktion som innehåller följande struktur. Jag har data för varje rep från 1 1 2011 till 8 1 2013 Vad jag vill kunna göra är att skapa ett 12 månaders glidande medelvärde som börjar 1 1 2012 för varje rep, enligt följande. som varje rad representerar 12 månaders glidande medelvärdet för repetiden vid angiven tid fann jag några exempel som var vagt nära och jag försökte dem till ingen nytta. Det verkar att tillägg av en grupp av rep-komponent är den stora avvikelsen från andra exempel. handlar om så långt som jag fick. Det här sökandet verkar dra ett totalt genomsnitt eller summa eftersom det inte finns någon gruppering i den korrelerade underfrågan När jag försöker gruppera, får jag ett fel att det bara kan returnera högst en row. asked Okt 10 13 på 14 47. Detta är en Evergreen Joe Celko fråga Jag ignorerar vilken DBMS-plattform som används Men i alla fall kunde Joe svara för mer än 10 år sedan med standard SQL. Joe Celko SQL Pussel och svar citation Det senaste uppdateringsförsöket Föreslår att vi skulle kunna använda predikatet för att bygga en fråga det skulle ge oss ett glidande medelvärde. Är den extra kolumnen eller frågeställningen bättre Frågan är tekniskt bättre eftersom UPDATE-metoden kommer att denormalisera databasen. Om de historiska data som registreras inte kommer att förändras och beräkningen är det rörliga genomsnittet dyrt kan du överväga att använda kolumninriktningen. SQL-pusselfrågan. med allting enhetlig Du kastar bara till lämplig vikthink beroende på avståndet från den aktuella tidpunkten. T ex ta 1 för datapoäng inom 24 timmar från aktuell datapunktvikt 0 5 för Datapoäng inom 48 timmar Det fallet spelar roll hur mycket data i följd som 6 12 och 11 48 är avstånd från varandra Ett användningsfall som jag kan tänka på skulle vara ett försök att släta histogramet där datapunkter inte är täta nog msciwoj 27 maj kl 22 22 22 . Jag är inte säker på att din förväntade resultatutgång visar klassiskt enkelt rörligt rullande medelvärde i 3 dagar. Till exempel, den första trippeln av siffror genom definiti På ger. men du förväntar dig 4 360 och det är förvirrande. Ändå föreslår jag följande lösning, som använder fönsterfunktion AVG Denna metod är mycket effektivare och mindre resursintensiv än SELF-JOIN införd i andra svar och jag m förvånad över att ingen har gett en bättre lösning. Du ser att AVG är insvept med fall då rownum då för att tvinga NULL s i första rader, där 3 dagars rörande medelvärde är meningslöst. Beslutad 23 feb 16 kl 13 12. Vi kan ansöka Joe Celko S smutsiga vänster yttre anslutningsmetod som nämnts ovan av Diego Scaravaggi för att svara på frågan som den ställdes in. Genererar den begärda output. answered jan 9 16 vid 0 33. Ditt svar.2017 Stack Exchange, Inc. Moving Average Calculation. Moving Average Calculation. Moving Average Calculation. I försöker att beräkna ett glidande medelvärde för en serie data Jag vill generera glidande medelvärdet för varje punkt i data, för att visa i ett diagram Hur som helst nedan är ett exempel från MS Support jag har följde till brevet, men m Ine ger inte ett glidande medelvärde Det upprepar samma datapunkt om och om den första datapunkten Så jag tror inte att funktionen hittar startdatumet i raden och därför bara återvänder den första datapunkten. Det kanske kanske verkligen gör det här Lätt jag är förvirrad om hur indexen fungerar Jag trodde att du bara kunde ha en primärnyckel men du kan tydligen skapa flera fältbegränsningar. Jag har försökt göra det med följande datadefinitionsfråga. ALTER TABELL Tabell 1 ADD CONSTRAINT NoDupes UNIQUE ValutaTyp, Transaktionsdatum . Försäkra dig om längden på det här inlägget. Jag uppskattar din hjälp. Följande exempelfunktion beräknar glidande medelvärden baserat på ett bord med en multipelfältets primära nyckel. De veckovisa värdena för utländska valutor används för detta exempel. För att skapa provfunktionen, följ dessa steps. Create följande tabell och spara det som Table1 Table Table1 ------------------------------------- ---- Fältnamn ValutaTyp Primärtyp Datatyp Textfältstorlek 25.Fie ld Namn TransaktionData Primärt Key Data Typ Datum Tid Format Kort Datum. Fält Namn Betyg Data Typ Valuta Decimala Platser 4.Visa tabellen i databladvy och skriv in följande värden CurrencyType TransactionDate Rate ------------- ------------------------------- Yen 8 6 93 0 0079 Yen 8 13 93 0 0082 Yen 8 20 93 0 0085 Yen 8 27 93 0 0088 Yen 9 3 93 0 0091 Mark 8 6 93 0 5600 Mark 8 13 93 0 5700 Mark 8 20 93 0 5800 Mark 8 27 93 0 5900 Mark 9 3 93 0 6000. Öppna en ny modul och skriv följande Functions. Function MAvgs Perioder som helhet, StartDate, Typnamn Dim MyDB Som DATABASE, MyRST Som RecordSet, MySum As Double Dim I, x Ställ in MyDB CurrentDb Set MyRST. On Error Resume Next. PrimaryKey x Perioder - 1 ReDim Store x MySum 0.For jag 0 Till x, Typnamn, StartDate. Dessa två variabler borde vara i samma ordning som de primära nyckelfälten i din tabell. Butik i MyRST-ränta. Om ix Då StartDate StartDate - 7 De 7 här antar varje vecka data 1 för dagliga data. Om StartDate 8 6 93 Då MAvgs Null Exit Function 8 6 93 ersätts med det tidigaste datumet för data i din tabell MySum Store i MySum Nästa i. MAvgs MySum Periods End Function. Köp följande fråga baserat på Table1-tabellen Query Query1 ----------- -------------------------------------------- Fält ValutaTyp FälttransaktionDate Fältfrekvens Fält Expr1 MAvgs 3, TransactionDate, CurrencyType. NOTE Den här frågan kommer att generera ett treveckors glidande medelvärde av kursdata För att beräkna ett längre eller kortare glidande medelvärde, ändra nummer 3 i förfrågan s Expr1-kolumnen till det värde du vill beräkna Kör frågan Observera att du ser följande treveckors glidande medelvärde för varje valuta A Null-värde indikerar att det inte fanns tillräckligt med tidigare värden för att beräkna den veckan s genomsnittliga ValutaType Tra nsactionDate Rate Expr1 Mark 08 06 93 0 5600 Mark 08 13 93 0 5700 Mark 08 20 93 0 5800 0 57 Mark 08 27 93 0 5900 0 58 Mark 09 03 93 0 6000 0 59 Yen 08 06 93 0 0079 Yen 08 13 93 0 0082 Yen 08 20 93 0 0085 0 0082 Yen 08 27 93 0 0088 0 0085 Yen 09 03 93 0 0091 0 0088.RE Flytta Genomsnittlig Beräkning. dhookom Programmerare 28 Jun 10 21 15.Hur gamla är den koden Den använder inte explicit DAO och nämner inte att detta vann t fungera med länkade tabeller. Dim MyDB som MyRST som. Jag skulle använda en underfråga snarare än en rekorduppsättning. Det kan se ut som om. SELECT ValutaTyp, Transaktionsdatum, Betygsätt, VÄLJ Avgäntesfrekvens FRÅN Tabell 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH FRÅN tabell1 A. RE Flyttande medelberäkning. Det är verkligen perfekt Jag uppskattar verkligen din hjälp Men koden du gav beräknar det framåtriktade 14 dagars glidande genomsnittet som anger det glidande medelvärdet i posten för dag 1 i genomsnittet där Jag ville att det skulle vara ett bakåtblickande medelvärde, placerat i rekord 14 Jag ändrade bara något till följande och det a Ppears att arbeta. VÄLJ VÄLJ Avgänna FRÅN TABELL 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH AS EXPR1 FRÅN TABELL 1 AS A. Du kan se, allt jag gjorde var utbyte A för B i var klausulen. Det här är en riktigt stor hjälp till mig Och jag uppskattar verkligen det jag har inte sett kodning så här förut och ärligt talat förstår jag inte riktigt det jag vet inte hur SQL förstår vad B och A antar att de skapar någon form av alternativ hänvisning till tabell 1 Om du kan ge någon vägledning skulle jag verkligen uppskatta det. Också, kanske lite referens till material som jag kunde titta på. Jag är alltid väldigt exalterad att lära mig något nytt om VBA SQL, och jag uppskattar verkligen din hjälp. RE Moving Average Calculation. PHV MIS 29 jun 10 12 22.förstår vad B och A är de är alias es. RE Flytta genomsnittlig beräkning. Tack, PHV Det ger bättre känsla redan. RE Flyttande medelberäkning. joshery420 TechnicalUser 6 Jul 10 15 06.Vi såg aldrig ut vid SQL-visning före Högst hjälpsamma Jag försöker få den här koden Att fungera i min egen dataset och jag är fast vid en viss fråga pd2004, inte säker på om den nya subquery-koden fungerade på samma sätt som din gamla VBA-kod eller inte, men med mina data visar det fortfarande rullande genomsnittet även om det inte finns tillräckligt Dagar för att skapa den längden av ett genomsnitt, t. ex. Om jag m ger ett 7-dagars rullande medelvärde, visar dag 1 samma data i kolumnen 7DayAvg som det i dagskolonnen Dag 2 visar medeltalet dagar 1 och 2 osv Vet du någon av erna hur man fixar det här tillfället Också tack för den stora kodtipset PHV. RE Flytta genomsnittlig beräkning. joshery420 TechnicalUser 6 Jul 10 15 08.Who, menade att tacka dhookom för kodtipset, inte PHV Men hej , Tack vare båda er XD. RE Flyttande medelberäkning. Jag lämnar de bästa lösningarna till proffs här, men du kan se i mitt ursprungliga inlägg hur Microsoft Help-exempelet försöker hantera det här. Här är koden. Om StartDate 8 6 93 Därefter ersätts MAvgs Null Exit Function 8 6 93 med det tidigaste datumet för Uppgifterna i din tabell. De avbryter bara funktionen om datumet inte uppfyller kriterierna jag inte vet om du skulle kunna införliva något sådant i aliaskoden från dhookem Jag tycker inte om hur man hanterar detta och jag Misstänker att dhookem kommer att ge en mycket elegantare lösning För mina ändamål är problemet som du beskriver inte ett problem, men jag kommer att vara intresserad av att se några lösningar. RE Flytta Genomsnittlig Beräkning. dhookom Programmerare 6 Jul 10 17 05. Du kan försöka använda IIf för att testa för ett antal antal poster Varning obestämd anteckningsblankett följer. VÄLJ IIF VÄLJ Räkna RÄDD FRÅN TABELL 1 C VAR OCH MELLAN - 14 OCH VÄLJ Avgänna FRÅN TABELL 1 B VAR OCH MELLAN - 14 OCH AS EXPR1 FRÅN TABELL 1 AS A. RE Flyttande medelberäkning.

No comments:

Post a Comment